NIKMATIPUN NGIBADAH
Ma’asyiral Muslimin jamaah
jum’ah rokhimakumullah.
Wajib
kita syukuri bilih dinten punika kita taksih dipun paring kesempatan
nglajengaken pangibadahan kita ing wulan Ramadhan, Alhamdulillah kita sampun
nindakaken siyan dinten ingkang kaping sedoso, insya allah. Ibadah siyam kita
tindakaken kajawi nderek dhawuhipun Allah SWT, nindakaken kewajiban, ananging
ugi kangge keperluan lan kepentingan kita piyambak, inggih punika supadas kita
dadas tiyang ingkan taqwa. Kadas ingkat kaserat wanten ing Al-Qur’an Surat
Al-Baqarah ayat 183 :
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيۡڪُمُ
ٱلصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِڪُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ (١٨٣)
“He
para wong Mukmin kabeh, sira padha diwajibake pasa, kaya kang wus diwajibake
tumrap wong-wong kuna kang sadurungira, supaya sira kabeh padha wedi ing
Allah”.
Supaya sira kabeh taqwa marang
Allah, ing akhir ayat punika minangka nilai paling inggil, ingkang badhe dipun
gayuh dening tiyang ingkang nindakaken ibadah siyam. Sebab taqwa anggadahi
makna ingkang ageng, ingkang nyakup sedaya kesainan lan ngicalaken sedaya
kemungkaran. Sahingga taqwa ingkang
dadas tujuan siyam ugi mujudaken ahklakul karimah. Pramila jelas saiba raket
lan kiyatipun sesambetan antawisipun ibadah kaliyan ahklak. Ibadah ingkang
katindakaken kanthi sae, badhe ngasilaken ahklak ingkang sae. Utawi ahklak
ingkang sae mujudaken kasil saking pangibadahan ingkang sae.
Ma’asyiral Muslimin jamaah
jum’ah rokhimakumullah.
Ibadah siyam kedah kita tindakaken
kanthi kesadaran inggil. Mboten namung kita tindakaken secara gugur kewajiban
utawi ibadah ingkang sifatipun rutin kemawon. Ananging siyam minangka sarana
olah kejiwaan, kedah kita renungaken kasil lan pengaruhipun. Sebab taksih
kathah tumrap kaum muslimin, bilih siyam namung wanten ing wulan Ramadhan ,
sahingga saksampunipun wulan Ramadhan telas, mental dalah rohani kita wangsul
malih kadas sakderengipun nindakaken siyam, liripun ibadah siyam punika mbaten wanten
pengaruhipun. Kadas sampun dipun sindir dening Kanjeng Nabi Muhammad SAW, bilih
kathah tiyang ingkang nindakaken siyam, nanging mbaten pikantuk punapa-punaka
kajawi namung ngelak lan luwe.
“Akeh
banget wong-wong kang pasa kang ora oleh kasil saka pasane kejaba mung rasa
ngelih lan ngelak”
Pramila saking punika, kangge
nggayuh sampurnanipun pribadi taqwa, kedah kita upadi kanthi pengorbanan
ingkang ageng , lan kedah kita udi terus
terusan. Treneng jiwa, kanthi siyam Ramadhan kita tindakaken namung satunggal
wulan, ananging nilai siyam kita amalaken salami setunggal tahun. Sahingga jiwa
ibadah siyam setunggal wulan, saget menjiwai prilaku kita setunggal tahun,
ngantos dhatengipun wulan Ramadhan candhakipun.
Bilih proses kejiwaan ingkang
makaten punika dumados secara terus menerus, salami gesang lan pagesangan kita,
ngantos kita kapundhut sowan marak ing Gusti, wonten ing kasedan jati, insya
allah ibadah siyam kita kasil, kita dadas manungsa ingkang taqwa sejati,
wangsul dumateng fitrah, bebas saking sedaya kalepatan lan dosa. Cocok
kaliyan pangandikanipun nunjungan kita Nabi Muhammad SAW :
MAN
SHOMA ROMADHONA IMANAN WAH TISABAN GHUFIROLAHU MATAQODAM MIN DZAMBIH.
“Sing
sapa wonge nindakake pasa Ramadhan, kanthi rasa iman lan ngupadi ridhane Allah,
bakal diapura dosane kan uwis-uwis”.
Ma’asyiral Muslimin jamaah
jum’ah rokhimakumullah.
Pasa
hakekatipun nahan utawi mper, liripun mbaten namung nahan diri saking dahar lan
ngunjuk, ananging ugi nahan saking sedaya tumindak ingkang saget ngrisak pahala
siyam. Pramila ibadah siyam kedah kita tindakaken kanthi utuh, jasmani lan
rohani. Awit ibadah siyam punika sejatosipun ibadah ingkang sifatipun khusus.
Sahingga ibadah punika mbaten saget dipun priksani secara lahir. Malah
khusukipun tiyang ingkang nindakaken shalat, taksih kawan kabanding kaliyan
kesaenan tiyang engkang nindakaken
ibadah siyam. Pahala ingkang
inggil, pahala ingkang ageng, tiyang ingkang mbayar zakat, ugi taksih kawon
endahipun, kabanding kaliyan ngelak lan ngelihipun tiyang ingkang nembe siyam.
Kita ugi mbaten kesupen derajat ingkang inggil, karomah, fadhilah lan
malah-malah ambu wanginipun tiyang ingkang kundur saking nindakaken ibadah haji
ing kitha Mekah, taksih kawon kabanding ngelak lan ngelihipun tiyang ingkang
siyam. Buktinipun Allah sanget ngajeng-ajeng pahala siyam, pahala siyam
kagunganipun Allah, ibadah-ibadah sanesipun kita ingkang badhe nampi. Ananging ibadah siyam dipun suwun dening
Allah, pasa iku kagungan-Ku, Allah ingkang paring ganjaran. “Kabeh amal anak
Adam iku biso kecampur karo kepentingan hawa nepsu, kejaba pasa, mula pasa iku
mung kanggoku, aku dhewe kanga rep paring ganjaran”. Makaten suraosipun salah
satunngalipun hadist Nabi.
Ma’asyiral Muslimin jamaah
jum’ah rokhimakumullah.
Hal punika mertandani bilih ibadah
siyam minangka ibadah ingkang paling inggil nilainipun ing ngarsa dalem Allah
SWT, buktinipun siyam dipun suwun dening Allah, Allah piyambak ingkang paring
pahala. Sebab siyam tanda pedulinipun para manungsa kangge berkorban, mbaten
rakus, sanggup nahan hawa nepsu, sanggup menderita, ngendaleni lan ngekang
pepinginan, senaosa piyambakipun saget nindakaken, buktinipun ing rikala siyam
kita mbaten badhe ngunjuk lan dahar
sakderengipun wanci buka, senaosa kita saget nindakaken, umpaminipun mlebet
dhateng kamar lajeng dipun kunci saking nglebet, dahar ngunjuk sak wareke. Hal
punika mbaten kita tindakaken, krana netepi dhawuh saking Allah, netepi
kewajiban saking Allah SWT. Dados indahipun ngelak lan ngelih, krana netepi
kewajiban agesang minangka hamba Allah, mbuktekaken bilih kita mbaten
mentingaken pepinginan diri kita piyambak, minangka bukti bilih kita mbaten
nomersetunggalaken pepinginan ingkang ftuwuh saking nuruti hana sepsu, ananging
mentingaken dhawuhipun Allah. Makaten kemesraan saha endahipun hubungan
antawsipun hamba ingkang purun nahan ngelak lan ngelih, kangge nindakaken
siyam. Pramila sepindah malih, syukur al
hamdulillah, kita ing saat punika ihklas nindaken siyam, senaosa ing saat kita
nyambut damel awrat, nyambut kangge nyekapi kebetahan keluarga, nanging tetep
mantap nindakaken siyam. Kanthi modal dasar ihklas punika, kita sanggup
nindakaken kewajiban. Kewajiban punika mboten dados beban, ananging malah
minangka sumber kenikmatan ingkang luar biasa, lahir batos, masya allah. Kanthi
keihklasan ingkang makaten, kita badhe nampi pinwales saking Allah langkung
kathah, kabanding kaliyan pengorbanan kita nahan ngelak lan ngelih setunggal dinten.
Bekja fidun ya wal akhirah, amin ya rabbal ‘alamin.
0 komentar:
Post a Comment